Diğer, ss.1-27, 2020
Covid-19 virüsünün ülkemizde ilk görüldüğü 11 Mart 2020 tarihinden
itibaren tüm eğitim-öğretim kademelerinde uzaktan eğitime hızlı bir geçiş yapılmıştır. Bu
araştırma, izolasyon döneminin yükseköğretim faaliyetlerinin yürümesinde başat rolü
olan akademisyenler üzerinde ne tür etkilere yol açtığı sorusuna cevap aramak amacıyla
tasarlanmıştır.
Araştırma, farklı üniversite ve kurumlarda çalışan araştırmacıların yer aldığı bir proje
grubu tarafından gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan elektronik soru formu, Türkiye’deki
üniversitelerde çalışan ve kamuya açık kaynaklardan eposta adresine ulaşılabilen 80.776
akademisyene gönderilmiştir. Bu raporun bulgularına, soru formunu dolduran 8242
akademisyenin cevaplarıyla ulaşılmıştır
As of 11 March 2020, when the
virus was first seen in Turkey, a rapid transition to distance education has emerged at all
educational levels. This research was designed to seek an answer to the question of what
kind of effects the isolation period had on academics, which are the most important
element of higher education.
The research was carried out by a project team from different universities and
institutions. An electronic survey was sent to the publicly accessible emails of 80.776
academic staff from the universities in Turkey. The findings of this study were compiled
with the response of 8.242 academicians who filled out the survey