Polis Akademisi Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma


arikan y., ÖZKÖKELİ N.

Polis Bilimleri Dergisi, cilt.4, sa.1-2, ss.157-170, 2002 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 1-2
  • Basım Tarihi: 2002
  • Dergi Adı: Polis Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.157-170
  • Polis Akademisi Adresli: Hayır

Özet

Araştırma, Polis Akademisinde 1999 ve 2002 yıllarında öğrenim gören öğrencilerin ders içi ve ders dışındaki boş zamanlarında ne gibi rekreasyon etkinliklerine katıldıklarım ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Polis Akademisinde öğrenim gören öğrencilerden 1999 yılında 303'üne, 2002 yılında ise 60'ına uygulanan bu anket 21 sorudan oluşmaktadır. Polis Akademisi öğrencilerinin yoğun olarak futbol, atletizm, yüzme ve uzak doğu sporlarını yaptıkları görülmüştür. 1999 yılında öğrencilerin yüzde 40,6 'sı sosyal ve sportif faaliyetlere, tesis araç ve gereç yetersizliğini gerekçe göstererek katılmamışlardır. Polis Akademisinde yeni sosyal ve sportif tesislerin faaliyete girmesiyle beraber, öğrencilerin daha yoğun olarak bu aktivitelere katıldıkları görülmüştür (yüzde 75 oranında). Öğrenciler ders ve meslek stesini yoğun yaşadıklarım ve bu stresten kurtulmak için rekreatif faaliyetlere katılmak istediklerini belirtmişlerdir. Öğrenciler bu faaliyetlere katılmak için; arkadaş, sosyal teşvik ve yeterli araç gereç istemektedirler. Öğrenciler ayrıca teorik derslerden uygulamalı derslere geçilmesini, diğer üniversitelerle birlikte kültürel,sosyal ve sportif faaliyetlerin çoğaltılmasını istemektedirler.
This research is conducted for finding out the participation of students in recreational activities in sparing time at the Police Academy comparatively between students who were at the Academy in the years of respectively 1999 and 2002. A questionnaire was applied to 303 students in 1999 and 60 students to 2002, consisting of 21 questions. It has been found that students generally play football, athletics, swimming and Far East sports in their sparing times. Another result of the 1999 research was that 40,6 Per cent of students could not attend social and sports activities because of the lack (insufficiency) of social activity areas and sports centres. On the other hand in 2002, introduction of the new sport centres and facilities, the rate of 40,6 percent of 1999 decreased to 25,5 Per cent. Students expressed the reasons for their educational stress at the Academy ' as follows: A social environment which does not support the students to relax from the stress, Groups of friends, The lack of sufficient equipment, the lack of social motivation by close friends. To conclude, it can be said that the following measures should be taken to encourage students to exercise more sport activities and to contact with other universities: the construction of more social and sport buildings, the organisation of more sport tournaments, more social and cultural activities