Uluslararası ticaret, para aklayıcılar ve yasa- dışı finansörlerin manipülasyona karşı oldukça savunmasızdır. 11 Eylül terör eylemleri sonrasın- da para aklama ve terör finansmanın önlemeye yönelik tedbirlerin artması, suç örgütlerinin para aklamada ticareti daha fazla kullanmalarına yol açmıştır. Suç örgütlerinin ticarete dayalı para ak- lama yöntemi olarak kullandıkları ticaret saptır- ma ve U Boat nakliye saptırma planının işleyişini analiz etmeyi ve alınması gereken çözüm öneri- lerini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmanın bulguları şunlardır: Yasadışı ticaret saptırma yön- temi olan U Boat nakliye, fikri mülkiyet haklarını ihlal ederek sahte ve korsan ürün ticaretine yol açmaktadır. Ürün sahteciliği ve korsan ürün tica- reti kayıt dışı ekonominin artmasına, vergi gelir- lerinin azalmasına yol açmakta ve halk sağlığını tehdit etmektedir. Ticarete dayalı para aklamayla mücadelede şüpheli işlem ve faaliyet bildirimle- ri ile kırmızı bayrak uygulamasının uluslararası tedarik zincirindeki tüm taraflara uygulanması sağlanmalıdır. Gümrükler, vergi idareleri, kolluk kuvvetleri ve mali istihbarat birimleri arasında uluslararası ticaret ve gümrük bilgilerinin payla- şımını sağlayacak küresel bir mekanizma oluş- turulmalıdır.
International trade is highly vulnerable to manipulation by money launderers and illicit financiers. The increase in measures to prevent money laundering and terrorist financing after the September 11 terrorist attacks led criminal organizations to use trade more in money laundering. The findings of the study, which aims to analyze the operation of the trade diversion and U Boat shipping diversion scheme used by criminal organizations as a method of trade-based money laundering and to present the solution suggestions to be taken, are as follows: U Boat shipping, which is an illegal trade diversion method, violates intellectual property rights and leads to counterfeit and pirated product trade. Product counterfeiting and pirated product trade lead to an increase in the informal economy, decrease tax revenues, and threaten public health. In the fight against trade-based money laundering, suspicious transaction and activity reports and red flag applications should be applied to all parties in the international supply chain. A global mechanism should be established to ensure the sharing of international trade and customs information between customs, tax administrations, law enforcement, and financial intelligence units.