VI. Kent Araştırmaları Kongresi - VI. Congress on Urban Studies Bildiri Özet Kitabı, 16 - 18 Ekim 2021, cilt.1, sa.46320, ss.61-69, (Özet Bildiri)
Özet
Koronavirüs (Covid-19) 01 Aralık 2019'da Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıktı ve kısa sürede küresel çapta yayılarak pandemi bir salgın haline geldi. Covid-19 insan hayatını her alanda olumsuz etkilemeye devam ediyor. Kentsel lojistik; lojistik faaliyetlerinin sosyal, ekonomik ve çevresel faktörlerinin kent üzerindeki etkilerini dikkate alarak lojistik faaliyetlerinin iyileştirilmesi olarak tanımlayabiliriz. Pandemi öncesinde kentteki lojistik sektörüne baktığımızda, işletmelerin, kurum ve kuruluşların sundukları lojistik hizmetlerinin günün koşullarında ve hayatın olağan akışında yeterli olduğu söylenebilirdi. Sunulan hizmete karşılık artan ihtiyaç ve talepler, kent yönetimi ve diğer paydaşların geliştirdiği stratejilerle hizmetin kesintisiz bir şekilde yürütülmesini sağladı. Ancak özellikle büyük kentlerde bölgesel ve küresel göç dalgaları nedeniyle çeşitli olumsuzlukların da ortaya çıktığını görüyoruz. Bunlardan en önemlileri trafik sıkışıklığı, hava kirliliği ve gürültü kirliliğidir. Pandeminin hayatımıza girmesiyle birlikte insanların birçok alanda alışkanlıklarını ve normallerini değiştirdiğini deneyimlemekteyiz.
Lojistik sektörü en çok etkilenen sektörlerden biridir. Özellikle salgının artması ve ölümcül etkileri ülkeleri bazı önlemler almaya zorladı. Seyahat yasakları, sokağa çıkma yasakları, restoran ve fast food sektörüne getirilen kısıtlamalar lojistik sektörünü doğrudan etkiledi. Şehir sınırları içinde sirkülasyonun azalmasına neden olan bu durum, trafik sıkışıklığı, çevre ve gürültü kirliliği açısından belirli bir süre olumlu etki etti. Bu dönemde özellikle insanların alışveriş alışkanlıkları önemli ölçüde değişti ve E-Ticarete olan ilgi büyük ölçüde arttı. Bu artan talebe paralel olarak e-ticaret şirketlerinin lojistik yükü de arttı. Başka şirketler aracılığıyla yürüttükleri
kendi lojistik faaliyetlerini yürütmeye başladılar.
Bu yazımızda, kentsel ulaşımın dönüşümsel faaliyetlerini, yeni görünümünü ve pandemi öncesi ve sonrası yaşam alanlarımıza olan etkilerini ele almaya çalışacağız.
Anahtar Kelimeler: Lojistik: Kentsel Lojistik, E Ticaret ve Mikro Lojistik, Pandemi öncesi ve sonrası kentsel yaşam.
Abstract
The coronavirus (Covid-19) emerged on December 01, 2019 in Wuhan, China, and soon
spread globally and became a pandemic epidemic. Covid-19 continues to affect human life
negatively in every field. Urban logistics; We can define it as the improvement of logistics
activities by taking into account the effects of social, economic and environmental factors of
logistics activities on the city. Before the pandemic, when we looked at the logistics sector in
the city, it could be said that the logistics services provided by enterprises, institutions and
organizations were sufficient in the conditions of the day and in the ordinary flow of life. The
increasing needs and demands in response to the service provided allowed the service to be
carried out without interruption, with the strategies developed by the city administration and
other stakeholders. However, we also see that various negativities have arisen due to regional
and global migration waves, especially in big cities. The most important of these are traffic
congestion, air pollution and noise pollution. With the introduction of the pandemic into our
lives, we experience that human beings have changed their habits and normals in many areas.
The logistics sector is one of the most affected sectors. Especially the increase of the epidemic
and its deadly effects forced countries to take some measures. Travel bans, curfews, restrictions
on the restaurant and fast food sector have directly affected the logistics sector. This situation,
which caused a decrease in circulation within the city limits, had a positive effect for a certain
period in terms of traffic congestion, environment and noise pollution. In this period, especially people's shopping habits have changed significantly and there has been a great increase
in interest in E-Commerce. In parallel with this increasing demand, the logistics load of ecommerce companies has also increased. They started to carry out their own logistics activities
that they carried out through other companies.
In this article, we will try to address the transformational activities of urban transportation, its new appearance and effects in our living spaces before and after the pandemic.
Keywords: Logistics: Urban Logistics, E Commerce and Micro Logistics, Urban life before
and after the pandemic