Emniyet Teşkilatında Zaman ve Toplantı Yönetimi


ÇEVİK H. H.

Polis Bilimleri Dergisi, cilt.6, sa.3-4, ss.13-29, 2004 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 3-4
  • Basım Tarihi: 2004
  • Dergi Adı: Polis Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.13-29
  • Polis Akademisi Adresli: Hayır

Özet

Bu makale zaman ve toplantı yönetiminin önemine işaret ederek polis teşkilatında nasıl başarılabileceğini tartışmaktadır. Bu açıdan zamanın ne olduğu, nasıl planlanabileceği, zamana göre hareket etmenin önemi, polis teşkilatına kısa bir bakış, polis teşkilatının hizmet yoğunluğu ve bu yoğunluk içinde zamanı planlamanın zorluğu makalede ele alınan konulardır. Bunun yanında zaman yönetimiyle bağlantılı olan toplantıların iyi yönetilmediğinde zamanı israf ettiren ve verimsizliğe neden olabilecek bir faaliyet olduğu ele alınmıştır. Gerçekten zaman bir insanın elindeki anında kullanmak zorunda olduğu bir kaynaktır. Günümüz modern dünyasında zamanı iyi yönetmek, planlamak ve kullanmak zordur. Çünkü zamanımızın çoğu bizim dışımızdaki başka faktörler tarafından doldurulmaktadır. Toplantı grup halinde karar almak gerektiği zaman uygulanan bir yöntemdir. Toplantıların etkili ve verimli geçirilmesi örgütün amaçlarını başarmada ve zamanı iyi kullanmada işe yarayacaktır. Sonuç olarak zaman ve toplantı yönetimi her ne kadar ki¬şisel beceriye giren alanlat olsa da günümüzde yöneticiler ve çalışanlar için ayrı öneme sahiptirler.
his article aims to discuss the following issues: what time and meeting management are, why they are important, what their relevances for polis organisation are etc. In this respect, the difficulties in time and meeting management especially in terms of police organisation are pointed out to give clues police managers to manage. They should pay attention to not only their own time and meeting management and but also to those whose time they manage and work with. Meeting is an important means of decision-making process especially when necessary. However, meetings in the job mostly would cause the waste of time for managers and officers if they were held effectively and efficiently. Thus, the most important part in meetings lies with the managers responsible for organizing meetings and their content.