İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye'deki Polis Eğitimlerine Karşılaştırmalı Bir Bakış


DOĞUTAŞ C., DOLU O., Gul S. K.

Polis Bilimleri Dergisi, vol.9, no.1-4, pp.1-20, 2007 (Peer-Reviewed Journal) identifier

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 9 Issue: 1-4
  • Publication Date: 2007
  • Journal Name: Polis Bilimleri Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.1-20
  • Police Academy Affiliated: Yes

Abstract

There are different practices in police training in different parts of the world in terms of their content and length. Police training in the United Kingdom and the United States are relatively short and practice-oriented compared to the long and theory-oriented training tradition in Turkey. Therefore, policing philosophy and police practices in these countries differ from one another. This study will examine police training systems in the United Kingdom, the United States, and in Turkey by comparing their strengths and weaknesses and showing their similarities and differences. In conclusion, this study will make recommendations for a better police training system benefiting from the best practices in these countries.
Polis egitimi konusunda dünyada farklı ülkeler süre ve içerik yönüyle farklı yöntemler uygulamaktadırlar. Türkiye’deki geleneksel teori agırlıklı ve uzun süreli olan polis egitimine karsın İngiltere ve Amerika Birlesik Devletleri’nde polis egitiminin daha kısa ve uygulama merkezli oldugu göze çarpmaktadır. Bu nedenle de bu ülkelerdeki polislik anlayısı ve polisiye uygulamalar da farklılık arz etmektedir. Bu çalısma İngiltere, ABD ve Türkiye’deki polis egitim sistemlerini karsılastırmalı olarak analiz edecek, güçlü ve zayıf yönlerini inceleyerek benzer ve farklı yanlarını ortaya koyacaktır. Sonuç olarak bu çalısma, söz konusu ülkelerdeki en iyi uygulamalar ısıgında daha iyi bir polis egitiminin nasıl olması gerektigi konusunda öneriler getirecektir.