Teaching Police Human Rights


CERRAH İ.

Polis Bilimleri Dergisi, cilt.5, sa.2, ss.15-24, 2003 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2003
  • Dergi Adı: Polis Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.15-24
  • Polis Akademisi Adresli: Hayır

Özet

Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği polis uygulamaları ile, bu uygulamalar sonucunda doğabilecek insan haklan ihlallerini hukuki açıdan değerlendirerek bu konularda polis eğitiminde kullanılabilecek dokümanlar hazırlamışlardır. Ancak, bu dokümanlarda problem ağırlıklı olarak hukuki açıdan değerlendirildiğinden konunun sosyal boyutuna yeteri kadar önem verilmemiştir. Birleşmiş Milletler'in polis eğitimi için hazırlamış olduğu İnsan Hakları konulu materyaller bu alanda atılmış olumlu adımlar olarak değerlendirilebilir. Ancak, bu dokümanlar içerik açısından İnsan Hakları ihlalleri sorununun sadece teorik ve hukuki boyutunu kapsadığı görülmektedir. Kurumsal faktörlerden kaynaklanan insan hakları ihlallerine ise yeteri kadar değinilmemiştir. İnsan hakları ihlalleri probleminin çözümü, polis teşkilâtlarının alt kültürlerini de kapsayacak şekilde eğitim, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, kurumsal politikalar ve organizasyon yapısını da içeren bir eğitim sistemi ile mümkün görülmektedir. Bu makalede problemin sosyal ve kurumsal boyutlarının önemine vurgu yapılarak bazı çözüm önerileri sunulmuştur.
Human rights violation is not simply a matter of lack of legal information on the part of law enforcement officers. Lack of knowledge on legal instruments constitutes only a minor part of the problem. Therefore, training and education, which aims to give the law enforcement officers an awareness of human rights legal instrument, can only address a small part of the problem. Human rights instruments prepared by the UN are very good steps towards the right direction, but if the activities of the UN are limited only with the theoretical education of law enforcement officers on legal instruments they will not yield the desired and long lasting result unless they are supported by institutional changes. The solution involves a duality of change in both the law enforcement field and the UN human rights instruments which provide a greater attention for movement directed at both institutions where their ethics and values are more in line with each other.