Yatılı ilköğretim bölge okullarında öğrenci-öğretmen ve aile etkileşimi -Diyarbakır ve Erzurum örneği-


ŞENOL D., YILDIZ S.

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.18, sa.1, ss.259-376, 2009 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.259-376
  • Polis Akademisi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın temel amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında (YİBO) okuyan öğrencilerin öğretmenleri ve aileleri ile olan etkileşimini irdelemektir. Bu amaçla, öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları, öz bakım ihtiyaçlarını ne derece karşılayabildikleri, boş zamanlarını değerlendirme biçimleri ve eğitimleri sürecinde karşılaştıkları sorunları çözerken kimlerden yardım aldıkları gibi konular incelenmiştir. YİBO’lar bulundukları bölgeler için son derece önemli işlevler yerine getirmektedirler. Özellikle öğrencilerin kişisel gelişmeleri, değişen dünyaya ayak uydurmaları ve bölgelerinin sosyal ve kültürel kalkınmalarını sağlamada, kendi kültürleri ile çağın geldiği noktayı buluşturma noktasında son derece önemli misyonlar üstlenmektedirler. YİBO’lar sayesinde bölge halkı makûs tarihini değiştirebilme şansı elde edebilmektedir. YİBO’ların önemi, bölge halkı tarafından önceleri fark edilemese de her yerleşim yerinden birkaç çocuğun bu okullara gitmeye başlamasıyla birlikte, hızla katılımlar artmaktadır. YİBO’lar sadece öğretim vermemekte hatta daha fazla olarak eğitim vermektedir. Eğitimin de sadece yeni yetişen kuşağı değil, yeni yetişen kuşak vasıtasıyla diğer kuşaklara da ulaşabildiği düşünüldüğünde YİBO’ların önemi daha iyi anlaşılacaktır.
The main aim of this study is to investigate the interaction between the students studying at YİBO (The Boarding Primary Teaching Regional Schools) and their teachers and families. For this reason, those cases such as study habits, levels of selfcare, types of free time valuation and problems that they are facing during education were been examined. The Boarding Primary Teaching Regional Schools (YİBO) has important functions for their regions. Especially, they have very important missions in students’ individual development and adaptation to changing world. Moreover they provide both social and cultural development and meet self culture and modern culture of these regions. Because of these Boarding Primary Teaching Regional Schools, people living there have a chance to change their unlucky past. At first, the people living in these regions did not recognize the importance of these schools. But later, since some children started to go to the Boarding Primary Regional Schools, participations to these schools have been increased. The Boarding Primary Regional Schools are not giving just only teaching but also giving mostly education. The importance of the these schools will be understood well when the education is being imagined as an instrument that reaches not only to new generation but also reaches to the next generations.